Infografika: Budoucnost sdílení

Digitální agentury Beyond přišla se zajímavou predikcí vývoje sdílení dat (odkazy na zajímavosti, články, hudba, videa…) na sociálních sítích. Pro Social Media Week vytvořila infografiku, která vychází z názorů 2059 aktivních uživatelů ve věku od 16 do 40 let, přičemž 68 % z nich bylo ve věku 19-36 let, a jsou aktivní na sítích Facebook, Twitter a Google+. Oslovení byli z 98 % uživatelé Facebooku a 60 % se na Facebook přihlásilo několikrát denně.

Facebook s počtem 845 milionů aktivních uživatelů je sítí s nejmasivnějším sdílením, odehrálo se přes něj 52,1 % veškerého sdílení. Nicméně významného nárůstu v počtu sdílení dosáhl i Twitter a Tumblr.

A jak to tedy bude vypadat za pár let? Podle agentury se do dvou let zvýší frekvence opakovaného přihlašování do sítí a sníží se míra sdílení. Uživatelé Facebooku se stanou pasivnějšími. Sdílení se posune do roviny automatického sdílení. Na váš profil se budou automaticky sdílet informace o tom, co posloucháte za hudbu nebo co čtete za článek, tedy činnosti, které nyní provádí 67 % dotazovaných. Tato forma sdílení funguje i teď, ale předpokládá se, že se rozvine. Celých 61 % respondentů z toho ovšem není nadšená. Předpokládá se také rozvoj modelu tvorby kruhů přátel, se kterým přišel Google+. Dotazovaní by rovněž rádi více sdíleli informace o slevách a zajímavých nabídkách, které dostali od prodejců. To je výzva hlavně pro marketéry!

Jaký obsah se bude nejvíce sdílet? Zejména osobní úspěchy, vlastní cestovatelské plány, ceny letenek a charitativní aktivity. Uživatelé se holt chtějí pochlubit.

Zdroj: Mashable.com a Beyond

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *